زندگی پرستاره من

دریچه ای کوچک به جهانی بزرگ

زندگی پرستاره من

دریچه ای کوچک به جهانی بزرگ

حدیثی از رسول الله(س) درباب نجوم

«حاکم نیشابورى» در مستدرک از «ابن عباس» نقل مى‏کند که پیغمبر گرامى اسلام (ص) فرمود:النجوم امان لأهل الارض من الغرق، و اهل بیتى امان لامتى من الاختلاف، فاذا خالفتها قبیلة من العرب اختلفوا فصاروا حزب ابلیس!:

«ستارگان براى اهل زمین مایه امنیت و نجات از غرق شدن در دریاست (زیرا در زمانهاى گذشته که قطب نما اختراع نشده بود، بهترین راه براى پیدا کردن مقصد در سفرهاى دریا ستارگان آسمان بودند) و اهل بیت من امان و مایه نجات امتم از اختلافاتند، پس هنگامى که قبیله‏اى از عرب با آنها مخالفت کنند، اختلاف در میان امت ظاهر مى‏شود و آنها حزب شیطان خواهند شد»!

حاکم بعد از ذکر این حدیث مى‏گوید:هذا حدیث صحیح الاسناد:«این حدیثى است که اسنادش صحیح است»

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد