زندگی پرستاره من

دریچه ای کوچک به جهانی بزرگ

زندگی پرستاره من

دریچه ای کوچک به جهانی بزرگ

تاثیرات ماه بر زمین

منشا پیدایش ماه:

دو نظریه همواره در مورد ماه وجود دارد:

1-     ماه نیز مانند قمرهای دیگر منظومه شمسی(طبق نظریه ابرغباری) جزو اعضای نسل سومی بوده و همراه بقیه قمرها متولد شده است

2-      در حدود 4 میلیارد سال پیش، سنگ آسمانی بزرگی(که طبق برخی نظریات قمر سیاره زهره بوده و از آن جدا شده) به زمین برخورد کرده(در اقیانوس آرام) و قسمتی از سیاره ما را جدا کرده کرد ماه را بوجود آورد.(ادله این فرضیه شباهت فوق العاده خاک سطح ماه به سطح زمین است)

ماه به عنوان نزدیکترین جرم آسمانی به زمین، از گذشته بسیار منشا بسیاری خرافات و داستانها بوده است. در بسیاری قوم ها آنرا در حد پرستش میدانستند و در برخی اقوام آنرا مزمت کرده و قبیح قلمداد می کردند. ماه در تاریخ فرهنگ بشر همیشه به عنوان مکانی مرموز به شمار می رفته است. 

 

 

در کاوشهای فضایی نیز سفر به ماه، بزرگترین رویای منجمان قرون گذشته بوده و موضوع فیلما و داستانهای تخیلی سالهای گذشته هنرمندان قرار گرفته است. تا 16 ژوئیه 1969 که آپولو11 سه انسان را به عنوان اولین مسافران ماه عازم این قمر سوالات بسیاری در مورد ماه وجود داشت و هنوز نیز سوالات فراوانی در مورد ماه وجود دارد.تاکنون تنها 12 نفر روی ماه قدم گذاشته اند که اولین نفر نیل آرمسترانگ و پس از وی باز آلدرین در سال1969 و آخرین نفر هریسون اشمیت و اگنه کرنان در سال1972 بودند. البته ناسا در نظر دارد یک پایگاه همیشگی در این قمر پر رمز و راز بنا کند.

  

 

 

 

بسیاری گفته ها در مورد تاثیر ماه بر متافیزیک زندگی انسان وجود دارد که در اینجابه برخی از آنها رسیدگی خواهیم نمود.

1-    قمر در عقرب: پدیده ای که ماهی یک بار، بعلت قرارگرفتن ماه در کنار ستاره قلب العقرب(ستاره آلفای صورت فلکی عقرب یا کژدم) که به این ستاره در لاتین"رقیب ماه" گفته میشود، اتفاق می افتد. این پدیده در اسلام نیز مورد تایید قرارگفته است و پیشنهاداتی در مورد این روز نیز داده شده است: ترجیحا 1-ازدواج در این روز انجام نشود 2-تجارت یا آغاز کار مهم در این روز انجام نپذیرد و... . این پدیده از نظر علمی نیز مورد بررسی قرار گفته است و در بسیاری موارد به تایید رسیده است(برخی این پدیده را در کنار هم قرارگفته دو چشمه منفی انرژی قلمداد میکنند که هنگامی که در کنار هم قرار میگیرند هم فاز شده و انرژی منفی یکدیگر را تشدید میکنند.)

2-     جزر و مد(کشند): جزر و مد بزرگترین و ملموس ترین تاثیر ماه بر روی کره خاکی ماست ماه به همراه خورشید عامل شکل گیری جزر و مد در اقیانوس ها(که سهم خورشید روی جزر و مد به علت فاصله بسیار دور از ما فقط 7 درصد است)  به شمار می روند و تاثیر این پدیده بر روی زمین به حدی است که پوسته زمین تحت تاثیر آن روزانه دچار کشش می شود. اما جزر و مد پدیده ای است که در مقیاسی بسیار بزرگ و به دلیل تفاوت گرانشی 2  جرم(خورشید و ماه) در کنار یکدیگر صورت می گیرد و ماه تفاوت گرانشی قابل اندازه گیری نسبت به بدن انسان ندارد. حتی تاثیر جزر و مد بر روی بزرگترین دریاچه های زمین نیز بسیار کوچک تخمین و اندازه گیری شده است. بنابراین پدیده جزر و مد نمی تواند کوچکترین تاثیری در مقیاس های کوچکی مانند بدن انسان داشته باشد. محققان محاسبه کرده اند زمانیکه مادری فرزندش را در آغوش می گیرد، فشاری که به بدن کودک وارد می شود 12میلیون بار از فشاری که ماه برای ایجاد جزر و مد می تواند به بدن کودک وارد کند بیشتر است. همچنین در صورتی که ماه کوچکترین تاثیر گرانشی بر روی بدن انسان داشت یکی از نتایج عینی آن از دست رفتن تعادل انسان ها بر روی زمین برای دوبار در روز بود.

3-     صرع: گزارش سال 2004 نشریه Epilepsy & Behavior نشان می دهد با وجود اینکه برخی از بیماران معتقدند صرع تحت تاثیر طلوع ماه کامل به وجود می آید، هیچ ارتباطی میان حملات صرعی و ماه کامل وجود ندارد. محققان اعلام کردند صرع از بیماری هایی است که ابتلا به آن به جادوگران و شیاطین نسبت داده می شود که این ساختار فکری با گرایش دیرین انسان برای یافتن دلایل افسانه ای به جای یافتن توضیحات علمی برای توضیح پدیده ها در ارتباط است.

4-     ملاقات با روانپزشک: مطالعه ای که در سال 2005 توسط محققان کلینیک مایو صورت گرفت تعداد بیمارانی را که طی چندین سال در محدوده زمانی 6 عصر تا 6 بامداد به روانپزشک مراجعه می کنند را تعیین کرده و تفاوت میان مراجعه افراد در شبهای مهتابی نسبت به شبهای عادی را آشکار کرد.این بررسی نشان دهنده فزایش 3.6درصدی مراجعه کنندگان در شبهای ماه مهتاب کامل را نشان میداد.

5-     آسم و نقرس: طبق مطالعات صورت گرفته توسط موسسه پیشگیری و دارویی اسلواک در براتسلاوا،حملات آسم و نقرس در شبهای اول ماه ونیمه ماه(که ماه کامل است) ماکزیمم میشود. این نتیجه، ثمره مونیتورینگ 25ساله مشاهدات است.

6-     قتل: مطالعه ای که روی قاتلان در فلوریدای امریکا انجام شد،نشان میدهد بسیاری از جرائم منجر به قتل یا جرح شدید در ماه کامل صورت میپذیرد. مطالعه ی دومی در سه محدوده عملیاتی پلیس فلوریدا آشکار ساخت که جرائم در روزهایی که ماه کامل است بسیار بالاتر از دیگر روزهاست. همچنین یک پژوهش چهارساله در تصادفات رانندگی نشان داد که کمترین تعداد تصادف در روزهای ماه کامل صورت میگیرد، این در حالی است که بیشترین تعداد متعلق به دو روز از ماه کامل است.

7-     دکتر ادسون جی. اندرو از سازمان درمانی فلوریدا اظهار میکند که 82درصد از خونریزی های پس از عمل جراحی در ماه کامل صورت میگیرد. همچنین دکتر کورتیس جکسون، بازرس بیمارستان متدست کالیفرنیا میگوید: آغار بارداری در نیمه اول ماه بیشتر از نیمه دوم ماه است. یک محقق المانی به نامه بوهلر اظهارات جالبی دارد،‌برطبق گفته های وی تعداد متولدین پسر در ماه کامل بسیار بیشتر از متولدین دختر است.

گرچه بسیاری از این فرضیه ها و پژوهشهایی شبیه به آنها از نظر علمی رد شده اند اما معمای رابطه ماه کامل با زمین و تاثیرات متافیزیکی آن برحیات این کره خاکی هنوز پابرچاست. ماه کامل تاثیز قابل ملاحضه ای بر ذهن و احساسات و بدن ارگانیسم های زنده دارد.
گرداوری و ترجمه: رضا طامهری 

 

نظرات 4 + ارسال نظر
محمددهقان چهارشنبه 4 خرداد 1390 ساعت 01:52 ب.ظ http://www.how2learn.blogfa.com

درود و هزاران درود
دستتون درد نکنه واقعا زحمت کشیدین
مطالب پربار و همه کس پسند بود
وبلاگتون مثال زدنیه
حتما به دوستام معرفی میکنم
دوستتون دارم
بدرود

ترلان چهارشنبه 4 خرداد 1390 ساعت 02:42 ب.ظ http://www.gtas-science.blogsky.com

وبلاگ خوب و سرگرم کننده ای دارید . از وبلاگ من هم بازدید کنید خوشحال می شوم .

ی بنده خداااا دوشنبه 11 آبان 1394 ساعت 03:41 ب.ظ

مبنع ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!؟؟

اسرا یکشنبه 17 بهمن 1395 ساعت 03:04 ب.ظ

منبع ..؟؟؟؟؟؟.....؟؟.؟..؟.؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد