زندگی پرستاره من

دریچه ای کوچک به جهانی بزرگ

زندگی پرستاره من

دریچه ای کوچک به جهانی بزرگ

بررسی تلسکوپ 80 میلیمتری شکستی سلسترون، سری powerseeker


در کل سری پاورسیکر جزو سری های starterدر دنیای اپتیکها مطرح میشود؛ یعنی تلسکوپی که برای شروع کار منجمان مطرح میشود. تلسکوپ دوست داشتنی، قابل حمل و نسبتا با کیفیتی هست اما برای یک منجم قطعا نمیتواند سالها پاسخگو باشد چون شما با پیشرفت در نجوم نیاز به اپتیکهای قوی تری خواهید داشت. اما برای کسانی که میخواهند تفریحی رصد کننده گزینه فوق العاده ایست در ضمن از یاد نبریم با توجه به ساختار اپتیکی این تلسکوپ برای سوژه های زمینی نیز میتواند استفاده شود. 

 

این اپتیک با دارا بودن دهانه 80 میلیمتری و فاصله کانونی 900ملیمیتر برای مقاصد رصدی اجرام نزدیک مخصوصا سیارات کیفیت بسیار خوبی دارد

با این تلسکوپ میتوان تمامی اجرام مسیه را رصد کرد مخصوصا اینکه مقر شما یک مقر استوایی است و دنبال کردن اجرام در ان ساده تر است! اغلب محصولات مشابه یعنی ی تلسکوپک اکروماتیک 80 میلیمتری روی مقرهای سمت ارتفاعی به بازار عرضه میشوند اما سلسترون این اپتیک را روی یک مقر سبک و ساده استوایی ارائه داده است. گرچه کار با استقرارهای استوایی از سمت ارتفاعی ها سخت تر است اما دقت مقرهای استوایی و همچنین سهولت در دنبال کردن اجرام به مراتب از سمت ارتفاعی ها بهتر است.

یکی از بزرگترین محسنات این اپتیک این است که شما میتوانید براحتی از آن در حیاط یا پشت بام خانه استفاده کنید چون هم بسیار سبک است و هم دهانه خیلی بزرگی ندارد که الودگی نوری شهر روی آن اثر بگذارد.

تقریبا عدسی شیئی این تلسکوپ با عدسی شیئی دوچشمی 80*20 اسکای مستر مشابه است فقط کمی از نظر قوس با هم فرق دارند

چشمیها:
چشمی هایی که روی سری های astromaster و powerseekerبه صورت ارجینال قرار دارند پلوسلهای ساده هستند که برای این سری بد عمل نمیکنند ولی میدان دید انها از پلوسلها کمتر است و کمی در چشمی ۱۰ میلیمتر مشکل خواهید داشت. که البته با توجه به مقر استوایی این مشکل در مورد این تلسکوپ کمتر به چشم میخورد.
ماکزیمم بزرگنمایی مفید این تلسکوپ حدود ۱۶۰ برابر است که در این بزرگنمایی فقط میتوان روی ماه و سیارات نزدیک و غول حساب باز کرد نه بقیه اجرام.(البته تقریبا در تمامی تلسکوپها در بزرگنمایی های بالا نمیتوان روی اجرام عمق اسمان حساب باز کرد.)

اگر میخواهید چشمی تهیه کنید، به سراغ پلوسلها بروید که در سلسترون سری omniمناسب است( توجه داشته باشید چشمی برای شما ماندگار است حتی اگر تلسکوپتان را عوض کنید؛ پس در خرید چشمی،البته اگر قصد ارتقاء تلسکوپتان را دارید، یه کم ولخرجی با فکر، بد نیست) حداکثر چشمی که شما میتوانید استفاده کنید چشمی ۶ میلیمتر است.

فیلتر:
در مورد اکروماتیکها خیلی روی فیلترها فکر نکنید چون به علت فراوانی خطای رنگی در این تلسکوپها، فیلترها خیلی کارایی ندارند. تنها فیلتر پیشنهادی برای این تلسکوپ فیلتر مایلار آن هم بری رصد خورشید است

در کل تلسکوپ پیش روی، با توجه به مشخصات و قطعاتی که در آن به کار رفته برای تازه کارها بی نظیر است. این تلسکوپ در کنار قیمت مناسب، تصاویر بسیار زیبایی را به شما عرضه خواهد داشت.

نظرات 1 + ارسال نظر
شایان چهارشنبه 20 اردیبهشت 1396 ساعت 11:10 ق.ظ

راضی::

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد