زندگی پرستاره من

دریچه ای کوچک به جهانی بزرگ

زندگی پرستاره من

دریچه ای کوچک به جهانی بزرگ

بررسی دوربین 80*20 سلسترون(چرا80*20برای اغاز رصد توصیه میشود؟)

با سلام خدمت دوستان عزیز


خب مثل 70*15 میریم به سراغ نقد و بررسی دوربین معروف و دوست داشتنی 80*20 سلسترون سری اسکای مستر در چند پست!




ادامه مطلب ...

دریایی در یزد

اقا کی گفته یزد دریا نداره!!!؟؟؟ 

خیلیم داره!!

چند روز پیش داشتیم با آقای سلطانی از کاروانسرای زین الدین برمیگشتیم که ناگهان یه صحنه چشمونو گرفت!!!


یه دریااااااای آب!!!

اصلا باورمون نمیشد!

اولش آقای سلطانی گفت نکنه سرابه! رفتیم دیدیم نه بابا راس راسکیه!


هندونه و آقای سلطانی :دی

ادامه مطلب ...

وبلاگ جدید من با عنوان داستانهای کوتاه و خواندنی

سلام به دوستان عزیز و همراه

همه تون با وبلاگ زندگی پرستاره من آشنا هستید

وبلاگی که دوسالی از عمرش میگذره

ولی الان و پس از گذشت دوسال تصمیم گرفتم وبلاگ دیگه ای هم با عنوان داستانهای کوتاه و خواندنی ایجاد کنم

ادرسش هست

www.mystarrylife.blogsky.com


ازش دیدن کنید 

خالی از لطف نیست

گروه 99

پادشاهی که یک کشور بزرگ را حکومت می کرد، باز هم از زندگی خود راضی نبود؛
اما خود نیز علت را نمی دانست.
روزی پادشاه در کاخ امپراتوری قدم می زد. هنگامی که از آشپزخانه عبور می کرد، صدای ترانه ای را شنید.
به دنبال صدا، پادشاه متوجه یک آشپز شد که روی صورتش برق سعادت و شادی دیده می شد.
پادشاه بسیار تعجب کرد و از آشپز پرسید: ‘چرا اینقدر شاد هستی؟’
آشپز جواب داد: ‘قربان، من فقط یک آشپز هستم، اما تلاش می کنم تا همسر و بچه ام را شاد کنم.


ادامه مطلب ...

تولد نجومی من

سلام خدمت دوستان عزیز


ما منجمها همه چیمون نجومیه و به همین خاطر تولدمون باید زیر اسمون باشه 

اخه من تولدم هم یه کم غیر معموله متولد سیزده فروردینم 




ادامه مطلب ...

یک سوال فیزیک و یک جواب جالب

توضیح دهید که چگونه میتوان با استفاده از یک فشار سنج ارتفاع یک آسمان خراش را اندازه گرفت؟ 
 

سوال بالا یکی از سوالات امتحان فیزیک در دانشگاه کپنهاگ بود. 

یکی از دانشجویان چنین پاسخ داد: به فشار سنج یک نخ بلند می بندیم.سپس فشارسنج را از بالای آسمان خراش طوری آویزان میکنیم که سرش به زمین بخورد.ارتفاع ساختمان مورد نظر برابر با طول نخ به اضافه طول فشارسنج خواهد بود. 



ادامه مطلب ...

مقر جدید اوریون از سری اطلس

بازار مقرهای چندکاره چندسالی است که رونق گرفته البته اولین عرضه کننده این دسته مقرها را باید شرکت مید دانست که با مقرهای سری LX80 این دسته از مقرها را در معرض عموم قرار داد(البته مبتکر این مقرها مید نیست چون هم زمان چند شرکت دیگر همچون i-optronنیزمقرهای مشابهی به صورت نمایشگاهی عرضه کردند). مقرهای چندکاره مقرهایی هستند که هم استوایی هستند و هم سمت ارتفاعی. البته به علت ادغام این دونوع استقرار مقر کمی بزرگ و پرهیبت است.


اینبار شرکت اوریون نیز مقر 3کاره ای را به بازار عرضه نموده است این مقر که از سری مقرهای اطلس است ورسیتایل (versitile) نام دارد و قیمت آن در ایالات متحده 2999.99 دلار است.


ادامه مطلب ...