زندگی پرستاره من

دریچه ای کوچک به جهانی بزرگ

زندگی پرستاره من

دریچه ای کوچک به جهانی بزرگ

مقر سمت ارتفاعی جدید شرکت اوریون با نام versago III

البته بسیاری از منجمان آماتور با مقرهای سمت ارتفاعی تک بازوی شرکت اوریون که تحت عنوان versago به بازار عرضه میشود آشنایی دارند اما این بار اوریون مدل جدید و جالبی از این مقرها را به بازار عرضه کرده است.

ادامه مطلب ...

تلسکوپ خورشیدی Swedish

تلسکوپ خورشیدی یک متری Swedish(یا SST) یک تلسکوپ خورشیدی با ساختار شکستی در رصدخانه لاپالما(در رکو دلوس موچوس) در جزایر قناری است.


ادامه مطلب ...

فروش ویژه این ماه فروشگاه نجومی آرشیدا

دوربین قطبی کننده رایگان!!!

فروش ویژه این ماه آرشیدا، ارائه یک دوربین قطبی کننده رایگان به خریداران مقرهای کامپیوتری و گوتودار CG-5 سلسترون است.

این مقرها جزو بهترین و پرطرفدارترین مقرهای استوایی شرکت سلسترون آمریکاست که دوربین قطبی کننده این مقرها به صورت آپشن ارائه میشود که شما در طول مدت فروش ویژه این محصول میتوانید این دوربین را رایگان دریافت نمایید.

لینکهای مرتبط:

مقرهای CG-5 و دوربین قطبی کننده مقرهای CG-5

این فروش ویژه از 20 آبان ماه اغاز و تا 20 آذر ماه ادامه خواهد داشت

www.Arshidastar.ir

نقد و بررسی دوربین 70*15 سلسترون


دوربین دوچشمی 70*15 سلسترون سری اسکای مستر یکی از پیشنهادهایی است که به رصدگران تازه کار جهت آغاز نجوم رصدی داده میشود. گرچه این دوربینها برای حمل با دست بسیار مناسبند اما کمپانی سازنده یک اداپتور اتصال به سه پایه را نیز روی آنها قرار داده است.


ادامه مطلب ...

تلسکوپ چیست؟

تلسکوپ، واژه ای پر از راز و رمز برای کسانی که فقط نام آنرا شنیده اند و وسیله ای حیاتی برای آنهایی که دل درگرو آسمان بخشیده اند. آری، تلسکوپ وسیله ایست برای رصد اجرام سماوی به صورت بزرگتر و واضح تر. در این ابزار به طور کلی، پرتوهای موازی نور که از یک فاصله بسیار دور(سیاره، سحابی، کهکشان و...) می آیند توسط یک آینه یا عدسی همگرا می شوند که به وسیله یک عدسی دیگر(عدسی چشمی) تصویر ایجاد شده را میتوان رصد نمود.

 


ادامه مطلب ...

22 سال عکاسی تلسکوپ فضایی هابل




کلیپ 5 دقیقه ای پیش رو، تصویری زندگی گونه از عکسهای هابل را پیش رو قرار میدهد که هم تصاویر برجسته هابل از سال 1990 در هرسال را به نمایش میگذارد و هم با آهنگی فوق العاده زیبا در خلال این تصاویر زندگی هابل در طول این سالها و خدمات این چشم وفا دار انسانها را جلوه گر میشود.


برای دانلود با حجم 17.6 مگابایت (small QT) اینجا
حجم60.6مگابایت (medium flash) اینجا
و حجم 127.8 مگابایت (MPEG) اینجا کلیک کنید

آسمون دلتون پرستاره

محصول جدید sky and Telescope




شاید تصور اکثریت بر این باشد که موسسه sky and telescope فقط و فقط به چاپ و انتشار مجله می پردازد. و این در حالی است که در سالیان اخیر این موسسه طرحها و پروژه های نجومی جالبی در زمینه ابزارهای آموزشی نجومی داشته است.

ادامه مطلب ...