زندگی پرستاره من

دریچه ای کوچک به جهانی بزرگ

زندگی پرستاره من

دریچه ای کوچک به جهانی بزرگ

ناسا احتمال برخورد سیارک آپوفیس در سال 2036 را نیز به کلی رد کرد

دانشمندان ناسا در موسسه JPL در پاسادنای کالیفرنیا احتمال برخورد سیارک آپوفیس در سال 2036 را کاملا رد کرده و آنرا غیرمتحمل دانستند. این سیارک بزرگ و عظیم الجثه در این سال از کنار زمین گذر خواهد نمود. دانشمندان از داده های به روز شده در سال 2011 و 2012 و همچنین اطلاعات تازه ای که از فاصله این سیارک در تاریخ 9 ژانویه 2013 به دست آمده بود برای این نتیجه گیری بهره برده اند.

آپوفیس در سال 2004 کشف شد. این سیارک به اندازه سه زمین فوتبال وسعت دارد و هنگامی سرو صدا به پا کرد که پس از محاسبات اولیه ، احتمال برخورد آن با سیاره کوچکمان در سال 2029 برابر با 2.7 درصد اعلام شد. درصدی که برای بروز خطر برای سیاره ما بسیار قابل توجه است. اطلاعات و داده هایی که در طول تحقیق و مطالعه روی این سیارک و تصاویر نجومی قدیمی حاصل شد برخورد این سیارک با زمین را در سال 2029 غیرمحتمل اعلام نمود اما هنوز هم احتمال برخورد در سال 2036 باقیمانده بود—که 9 ژانویه 2013 رد شد.

دان یومنز، مدیر دفتر برنامه اجرام نزدیک زمین JPL میگوید: "با اطلاعاتی که از رصدخانه های ماگدالنا(موسسه علوم نیومکزیکو) و پن استارز(دانشگاه هاوایی) کسب نمودیم و همچنین با توجه به داده های اخیر رادار منظومه شمسی گلداستون ما با جرات احتمال برخورد آپوفیس در سال 2036 را رد میکینم، احتمال برخورد هم اکنون کمتر از یک در میلیون است این درصد ناچیز خیال ما را به حدی راحت میکند که به جرات احتمال برخورد را رد کنیم"

در 13 اوریل 2029 پرواز سیارک آپوفیس بر فراز زمین در کتابهای رکورد ثبت خواهد شد چون تا آن روز هیچ جرم فضایی به این اندازه از نزدیکی زمین عبور نکرده است. در آن روز آپوفیس با زمین 31300 کیلومتر فاصله خواهد داشت.

یومنز گفت:"اما خیلی زودتر از این تاریخ یعنی حدودا یک ماه و نیم دیگر(اواسط فوریه 2013) سیارک ناشناخته به نام 2012DA14 با قطر 40 متر از فاصله 17200مایلی زمین عبور خواهد نمود که البته کاملا امن خواد بود." وی افزود:" با تلسکوپهای جدیدی که در حال اضافه شدن هستند و با بروز کردن تلسکوپهای موجود حتی لحظه ای هم از رصد اجرام نزدیک زمین غافل نخواهیم بود"

ناسا سیارکها و دنباله دارهایی که از نزدیکی زمین میگذرند را از طریق تلسکوپهای زمینی و فضایی شناسایی و دنبال میکند. برنامه رصد اجرام نزدیک زمین که اغلب آنرا "گارد فضایی" مینامند این اجرام را شناسایی میکند.


منبع: Siencedaily.com


برچسبها: خطرات زمین,احتمال خطر فضایی برای زمین,بررسی خطرات زمین از فضا,شهاب سنگ غول پیکر,سیارگ غول پیکر,خطر برای زمین در سال 2029,خطر فضایی قرن 21 برای زمین,نابودی زمین,اخر الزمان,بررسی خطرات زمین در سال 2036,مرگ زمین,حمله فضایی,احتمال خطر فضایی برای زمین,ناسا,تلسکوپ فضایی,تلسکوپ زمینی,رصد,جرم سماوی خطرناک,تهدید پرخطر فضایی برای زمین,رصد ستارگان,رصد دنباله دار ,رصد شهاب سنگ,رصد آپوفیس,رصد یزد,نجوم یزد,سلسترون

نظرات 2 + ارسال نظر
نفس یکشنبه 24 دی 1391 ساعت 10:55 ب.ظ http://mycamp.ir/nini

سلام وبلاگ جالبی داری خوشحال میشم به کمپین من هم در مای کمپ سر بزنی و اگه دوست داشتی دنبالش کنی http://mycamp.ir/nini

احمدی چهارشنبه 29 بهمن 1393 ساعت 11:09 ب.ظ

برخوردخواهد کرد واسراییل رانابود میکند!!!

اگه برخورد کنه خیلی گنده تر از اسرائیلو نابود میکنه...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد