زندگی پرستاره من

دریچه ای کوچک به جهانی بزرگ

زندگی پرستاره من

دریچه ای کوچک به جهانی بزرگ

نقد و بررسی دوربینهای 70*15 اسکای مستر(نقطه ضعف)

تاحالا همش از خوبی ها و نقاط قوت 70*15 اسکای مستر گفتیم اما حالا یک نقطه ضعف که البته مربوط به تمام دوربینهای 70*15 میشود.

ببنید دوستان.... هنگامی که بزرگنمایی دوربین از 10 برابر بیشتر شود قاعدتا دوربین از حالت شکاری خارج میشود(دوربینهای شکاری اغلب قریب به اتفاق 7 یا 8 برابر بزرگنمایی دارند زیرا با میدان دیدی که این دوربینها دارند بزرگنمایی بیشتر در روز بیشتر مزاحمت زاست تا مفید) و وارد دوربینهای نیمه سنگین و سنگین میشود. دوربین 70*15 در لب مرز دوربینهای نیمه سنگین و سنگین قرار دارد. دوربینی با وزن 1300گرم که نه سنگین است و نه نیمه سنگین... بماند.. اغلب این دوربین را در حیطه نیمه سنگینها در نظر میگیرند.


برای دوربینهای نیمه سنگین اغلب نیاز به سه پایه نمی باشد(اما تمامی آنها محل نصب روی سه پایه را دارند) وبه همین دلیل در هنگام نصب آنها روی سه پایه کارایی بالایی از انها دیده نمیشود. حتما دوستان عزیز دیده اند؛ وقتی یک 70*15 را روی سه پایه نصب میکند دوربین زیاد روی محل خود بازی میکند و زیاد کارایی از مناسبی ندارد، این درحالی است که در مورد 80*20 داستان کاملا متفاوت است، این دوربین با کارایی فوق العاده روی سه پایه نب میشود و رصد بسیار جذابی را به رصدگر اهدا میکند.

دلیل کارایی پایین 70*15 روی سه پایه در وهله اول محل اتصال دوربین به سه پایه است که توازن وزن خوبی را در مورد سه پایه نمیدهد ولی روی دست فوق العاده است.(خدا و خرما با هم نمیشه دیگه :دی)

شاید همین موضوع دلیلی باشد بر اینکه خود کمپانی سلسترون هم تلاشی بر روی کیفیت اداپتور نصب دروبین روی سه پایه نداشته و کمی این اداپتور برای این دوربین ناتوان است. در بسیاری از سایتها مخصوصا cloudynight یکی از نقاط ضعف این دوربین همین اداپتور ذکر شده است.

در صورتی که میخواهید این دوربین را با اداپتور شرکتی روی سه پایه سوار کنید ابتدا اداپتور را امتحان کنید. نترسید! اداپتور بر اثر فشار دست شما بشکند خیلی بهتر است تا فشار دوربین شما آنرا بشکند و دوربین هم به زمین بخورد.

البته در جایی دیدم با رزین این اداپتور تقویت شده است که در زیر مشاهده میکنید:


 

بهرحال من به شخصه دوربین 70*15 را که دوربین موردعلاقه خودم نیز میباشد بر روی سه پایه نمیپسندم و آن را روی دست دوست دارم

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد