زندگی پرستاره من

دریچه ای کوچک به جهانی بزرگ

زندگی پرستاره من

دریچه ای کوچک به جهانی بزرگ

نقد و بررسی دوربین 70*15 سلسترون(بخش دوم)

خارج شدن از هم خطی در دوربینهای دوچشمی 70*15

هنگامی که در بین سایتهای مختلف خارجی جستجو میکنید یکی از مواردی که به عنوان ضعف این دوربین دیده میشود خروج سریع از هم خطی به علت ضربه است.
همانطور که اکثر دوستان میدانند در دوربینها بر اثر ضربه یا زمین خوردن مشکلی پدیدار میشود که اصطلاحا به آن"دوبینیاطلاق میشود. یعنی دو تصویری که از دوخروجی چشمیهای دوچشمی به چشم میآیند هم راستا نبوده و در حقیقت شما دو تصویر را میبینید نه یکی!!
این مشکل اکثرا در مورد دوچشمیهای 15*70 و نه فقط سلسترون گزارش میشود!

علت ساده است... دوربینهای 15*70 اغلب روی پایه سوار نمیشوند و روی دست رصد میشوند به همین خاطر بیشتر در خطر اسیب و زمین خوردن قرار دارند(در پست بعدی به بررسی نصب این دوربینها خواهیم پرداخت) و به علت وزن بالاتر نسبت به دوربینهای شکاری بیشتر نیز اسیب میبینند.البته در انواعی که وکیوم شده با گازهایی همچون نیتروژن هستند این موضوع یعنی مقاومت در برابر ضربه پررنگ تر بوده و اسیب پذیری این دوربینها در ضربات نیز به مقدار محسوسی کمتر است البته نبابد از قیمت بالاتر دوربینها وکیوم شده نیز چشمپوشی نمود.
البته در دوربینهای اسکای مستر پیچ کوچکی زیر قسمت دستگیره دوچشمی قرار دارد که مخصوص تنظیم مجدد دوچشمی بعد ازضربه است.




مطالب مرتبط: 

نقد و بررسی دوربین دوچشمی 15*70 سلسترون(بخش اول)



برچسبها: دوربین دوچشمی,دوربین ستاره شناسی,نقد دوربین سلسترون,بررسی و انتقاد دوربین های سلسترون,دوربین دوچشمی,دوربین تک چشمی,سلسترون,بهترین دوربین نجومی,برترین دوربین ستاره شناسی,دوربین نجومی با کیفیت,دوربین طبیعت گردی,دوربین کوه نوردی,دروبین دوچشمی ارزان,دوربین دوشچمی مناسب,تلسکوپ,ستاره شناسی,نجوم,ولاگ نجومی,خبرهای نجومی,خبرهای داغ نجومی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد