زندگی پرستاره من

دریچه ای کوچک به جهانی بزرگ

زندگی پرستاره من

دریچه ای کوچک به جهانی بزرگ

منجمان 18 سیاره جدید را کشف کردند:

این کشف بزرگترین مجموعه اکتشافی سیارات است که برگرد ستارگانی به مراتب سنگین تر از خورشید میچرخند.




کشف سیارات جدید کاما کان ادامه دارد. کشف این 18 سیاره توسط یک تیم از منجمان که توسط موسسه تکنولوژی کالیفرنیا (کال تک) هدایت میشوند انجام شده است.

پروفسور جان جانسون،‌مشاور موسسه کال تک میگوید:" این بزرگترین کشف سیارات از نظر تعداد سیارات کشف شده در یک عملیات(جدا از اکتشافات فضاپیمای کپلر) است که برگرد تارگانی بسیار پرجرم تر از خورشید در گردشند"

در این اتکشافات که توسط تلسکوپ غول پیکر کک در هاوایی صورت پذیرفته است، محققان بیش از 300 ستاره را مورد مطالعه قرار دادند. آنها کانون توجه خود را روی ستارگان "بازنشسته" نوع A قرار دادند که بیش از یک و نیم برابر خورشید ما جرم دارند. این اجرام،‌ ستارگانی هستند که به تازگی از دوران اصلی(بلوغ) خارج شده اند.

برایب یافتن سیارات در این ستارگان، محققان مواردی را مورد مطالعه قرار دارند که اصطلاحا دارای لنگی بودند. این لنگی به علت حضور یک جرم مانند سیاره در کنارشان رخ میدهد. با مطالعه طیف های تغییرات داپلر ستارگان لنگ(دراز شدن و منقبض شدن طول موجها به علت گذر سیاره از جلوی ستاره مادر) محققان تونستند 18سیاره مشتری گون( هم وزن مشتری)را کشف کنند.

این نتایج افزایش 50٪ را در تعداد سیاراتی که برگرد ستارگان سنگین میچرخند را منجر میشود. به گفته جان جانسون این اکتشاف به ما سیستم های سیاره ای فوق العاده ارزشمندی را اختیار ما قرار میدهد زیرا به ما کمک خواهد نمود تا بهتر و کامل تر به نحوه شکل گیری سیارات دست یابیم.


آسمون دلتون پرستاره

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد