زندگی پرستاره من

دریچه ای کوچک به جهانی بزرگ

زندگی پرستاره من

دریچه ای کوچک به جهانی بزرگ

گالری تصاویر وبلاگ

سلام دوستان و همراهان زندگی پرستاره من


از امروز بخش جدیدی را  در وبلاگ بنام " گالری عکس" راه اندازی نموده ام تا بیش از پیش با اعجاز و زیبایی آسمان بالای سر و عظمت خالقی بس بزرگتر و زیباتر پی ببرید

این بخش شامل عکسها و پسترهای زیبای نجومی از سحابی ها، سیارات، کهکشانها، خوشه های ستاره ای،‌عکسهای نجومی زیبا و.... می باشد که به شما کمک خواهد کرد بیش تر  و بهتر مفاهیم زیبای علم نجوم را در ک کنید.

دوستان عزیز میتوانند در صورتی که به تصاویر بیشتر یا کیفیت بالاتری از آنها نیاز دارند در قسمت "تماس با مدیر" وبلاگ به اینجانب اطلاع دهند.


برای دریافت تصویر هرکدام از اجرام سماوی روی عکس کوچک آنها کلیک کنید:(تمامی تصاویر اصلی، زیر یک مگابایت حجم دارند)


کهکشان رز

 این تصویر را تلسکوپ فضایی هابل در 21 امین سالگرد فعالیت خود گرفته و به زمین فرستاد(برای دریافت تصویر اصلی، روی تصویر کوچک شده زیر کلیک کنید)



کهکشان آنتن

به این تصویر، عشق بازی کهکشانها نیز گفته میشود. این کهکشان از برخورد دو کهکشان کوچکتر ایجاد شده است که براثر این برخورد میلیاردها ستاره فرصت پیدایش یافته اند(برای دریافت تصویر اصلی، روی تصویر کوچک شده کلیک کنید)



کهکشان کلاه مکزیکی

این کهکشان زیبا به علت شباهت به کلاه های امریکای جنوبی، به کلاه مکزیکی معروف است. این کهکشان در لیست اجرام مسیه در رتبه 104 ام قرار دارد. قدر این جرم +8 بوده و کمی با محدوده چشم غیرمسلح فاصله دارد و از اینرو میتوان به راحتی آنرا در تلسکوپ های کوچک دید. کلاه مکزیکی که جزو خوشه کهکشانی سنبله است دارای 800میلیارد ستاره بوده و از این حیث بسیار از کهکشان ما بزرگتر است.(برای دریافت تصویر اصلی، روی تصویر کوچک شده کلیک کنید)



کهکشان گرداب

این کهکشان که در صورت فلکی خرس بزرگ قرار دارد، یکی از زیباترین کهکشانها پشت تلسکوپهای آماتوری است. گرداب به خاطر بازوهای مارپیچی اش بسیار معروف است.در این تصویر گرداب به همراه کهکشان کوتوله همدمش دیده میشود. این کهکشان در لیست اجرام مسیه 51 ام است و به M51 معروف است. (برای دریافت تصویر اصلی، روی تصویر کوچک شده زیر کلیک کنید)



سیاره زحل:

زحل دومین سیاره غول گازی منظومه شمسی است. این سیاره به خاطر حلقه های زیبایش به ارباب حلقه های منظومه شمسی معروف است.(برای دریافت تصویر اصلی، روی تصویر کوچک شده زیر کلیک کنید)



سیاره زیبای مشتری

مشتری بزرگترین سیاره منظومه شمسی است. این غول گازی میتواند تمامی سیارات منظومه شمسی را خود جای دهد. حدودا 1200 زمین در مشتری جا میگیرد. این غول گازی به خاطر بزرگ به شاه سیارات منظومه شمسی معروف است.(برای دریافت تصویر اصلی، روی تصویر کوچک شده زیر کلیک کنید)



سیاره مریخ

مریخ یا بهرام سومین سیاره منظومه شمسی از حیث نزدیکی به خورشید است. این سیاره که نصف زمین قطر دارد، دارای سطحی سرخ رنگ است.(برای دریافت تصویر اصلی، روی تصویر کوچک شده زیر کلیک کنید)



سحابی عقاب

سحابی در اصل تولد و برخی اوقات مرگ ستارگانند. تصویر زیر سحابی عقاب است که برجی از گاز است. این برج گازی 9.5سال نوری یعنی 90 تریلیون کلیومتر ارتفاع دارد.(برای دریافت تصویر اصلی، روی تصویر کوچک شده زیر کلیک کنید)



سحابی حلقه

سحابی حلقه بی شک یکی از زیباترین تصاویر نجومی است. این سحابی زیبا که در صورت فلکی شلیاق یا چنگ رومی قرار دارد درلیست اجرام مسیه به M57معروف است. این سحابی یک سحابی سیاره نما بوده و ازانفجار ابرنواختری یک ستاره غول به وجود آمده است. بقایای ستاره ی منفجر شده هنوز هم در مرکز این سحابی به صورت ستاره ای کم فروغ پیداست



سحابی خرچنگ

این سحابی از انفجار یک ستاره در قرن دهم میلیادی متولد شده است. این انفجار به قدری پرقدرت بوده که حتی تور آن در روز نیز مشخص بوده است. چینی ها به این ستاره(ستاره مادر سحابی خرچنگ) ستاره میهمان میگفتند زیرا در روز هم اثر انفجار آن پیدا بوده است




مطالب مرتبط:

پوستر کاوشگران فضایی ESA

پوستر آموزشی حلقه های زحل

پوستر ایستگاه بین المللی فضایی بر فراز دریای خزر

پوستر سحابی سه شاخه

پوستر سحابی چشم گربه

تصویر یادگاری شاتل کلمبیا

پوستر زیبای اختلاط رنگها

آسمون دلتون پرستاره(این دیگه پوستر نیستا فقط یه آرزو از یه سربه هوا واسه شما دوستای عزیزه :-) )


برچسب: تصاویر نجومی,تصویر نجوم,کهکشان,سحابی,تصویر زیبای نجومی,عکس فضا,عکس نجومی,اختر فیزیک,تلسکوپ هابل,عکاسی نجومی,گالیله,خوشه ستاره ای,عکس سحابی,سلسترون,اسکای واچر,سیاهچاله,پوستر نجومی,پوستر فضا,آرشیدا,تور رصد آسمان پرستاره

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد