زندگی پرستاره من

دریچه ای کوچک به جهانی بزرگ

زندگی پرستاره من

دریچه ای کوچک به جهانی بزرگ

رصد از نوع ایتالیایی

این اولین خاطره از سری رصدهای توریستی من است که در وبلاگم برای شما میگذارم. جمعه 6خرداد بود که دوست عزیزم محسن حاجی سعید تورگاید برتر و نامی یزدی با من تماس گرفت که امشب در کاروانسرای زین الدین برای چند مهمان ایتالیایی برنامه رصد خواهی داشت. البته تمامی تورسیتهای سفر کرده به ایران مهمان ما هستند و بقولی قدمشان به چشم و دیده ماست، اما این دوستان را به این علت مهمان می نامم که از طرف سفارت ایتالیا به ایشان معرفی شده و البته بسی سفارشی بودند. دو خانواده ایتالیایی. یکی از خانواده ها دو فرزند کوچک یکی 8 ساله و دیگری 12 ساله ولی کنجکاو و دوست داشتنی داشت و خانواده دیگر تنها به مسافرت آمده بودند و یا اینکه اصلا فرزندی نداشتند(یکی نیست بهم بگه به تو چه که بچه دارن یا ندارن). جالبی رصدهای تورسیتی در تفاوت آن با رصدهای گردشگران ایرانی است. با افرادی مواجه میشوی که دنیایشان با دنیا تو متفاوت است یعنی فرهنگی کاملا متفاوت دارند. برنامه طبق معمول بر پایه ، شناخت آسمان شب، سپس جهت یابی ، داستانهای آسمان، صور فلکی و... ادامه داشت. تا اینکه چند سوال از طرف کوچکترهای جمع مطرح شد: سیاه چاله چیست؟ تفاوت آن با کرم چاله چیست؟ ایا درست است که زمین در چند میلیارد سال پیش مورد هجوم یک سیارک قرار گرفته؟ شهاب چیست؟

تا به عمرم اینقدر تعجب نکرده بودم! یک پسر 8 ساله به همراه برادر 12 ساله اش چنین سوالهایی بپرسند و تازه جوابهایی نیز برای آنها داشته باشند!!!

هم تعجب و هم افسوس! دلیل افسوس را نمیگویم چون خودتان بهتر می دانید!

آسمون دلتون پرستاره

نظرات 1 + ارسال نظر
دشمن فنا جمعه 13 خرداد 1390 ساعت 10:49 ب.ظ

سلام
ااا چه جالب. رصد خوبی بوده. راستش اولش فکر کردم منظورتون اون تور ایتالیایی هست که من رفته بودم . اما بعدش گفتم ااا اونجا که آقای طامهری نبودن. بعد به خودم گفتم حتما یه شب دیگه هم واسشون رصد گذاشتن
اما وقتی عکسو. گزارشو دیدم فهمیدم نه شما خیلی قبل تر از من به این رصد خوب و پر بار رفته بودین. البته فرقش با من این بود که تور ما بچه های دورگه ایرانی ایتالیایی بودن که وسط رصد فهمیدم اینا فارسیم بلدن و ایرانین چون قبلش داشتن انگلیسی حرف میزدن یهو کانال عوض کردن دیدیم بههههه اینا که فارسین بابا
و البته دو سه تا ایتالیایی خالص هم داشت که یکیشون از اونایی بود که هی سوال میکرد دیگه خودشون میگفتن این خیلی سوال می کنه زیاد بهش توجه نکنین ولی من دوست داشتم به سوالاش جواب بدم. هرچند هرچی بلد بودم بهش گفتم اما یه جاهاییم نمیدونستم چی باید بهش بگم و کم میاوردم مثل اینکه چرا اینجا آلودگی دارینو واسش قانونی ندارین؟ منم فقط افسوس خوردم
خلاصه اونم رصد خوبی بود البته به پای رصدهای تخصصی شما نمیرسه

چوب کاری نفرمایید خانم دشمن فنا
شما تاج سرین

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد