زندگی پرستاره من

دریچه ای کوچک به جهانی بزرگ

زندگی پرستاره من

دریچه ای کوچک به جهانی بزرگ

گزینه ای برای تحول

ناسا گزینه های موجود برای ماموریت کلیدی خود را بررسی میکند. 

 

ناسا، سه گزینه را برای ماموریت کلیدی خود در سال 2016 مورد بررسی قرار میدهد. این سه گزینه عبارتند از: 1- بررسی درون مریخ برای اولین بار ، 2- مطالعه دریاهای قمر تیتان و  3- مطالعه بی سابقه سطح دنباله دار نوکئوس. تیم JPL ناسا مطالعات اولیه برای انتخاب گزینه بهتر را مدیریت می کند.

هرکدام از تیم هایی که گزینه ها را بررسی میکنند، برای انجام مطالعات اولیه و فاز مفهومی هر گزینه بودجه ای معادل 3 میلیون دلار را دریافت خواهند نمود؛ سپس ناسا در سال 2012 یکی از گزینه ها را انتخاب می نماید، گزینه انتخاب شده همان ماموریت کلیدی و مهم ناسا در سال 2016 خواهد بود وبودجه ای معادل 425 میلیون دلار را دیافت خواهد نمود که البته این بودجه شامل هزینه پرتاب نیست.

ماموریت اکتشافی ناسا در ژوئن 2010 با بررسی 28 گزینه مقدماتی آغاز شد که از میان آنها این سه گزینه برای مطالعات امکان سنجی انتخاب شدند. هرکدام از این سه گزینه که انتخاب شود، تحول شگرفی در دانش ما از پیدایش منظومه شمسی ایجاد خواهد کرد.

خلاصه ای از این ماموریتها :

-          ایستگاه بررسی ژئوفیزیکال(GEMS) ساختار و ترکیب داخل مریخ و مفاهیم پیشرفته تشکیل سیاره سرخ را مورد مطالعه خواهد نمود.

-          جستوگر سوداگر تیتان(TiME)، اولین کنکاش مستقیم را بر روی دریایی خارج از زمین کوچکمان رقم خواهد زد. این جستجوگر روی دریایی حاوی اتان و متان شناور خواهد بود و به بررسی و مطالعه دریاهای قمر زیبای سیاره زحل خواهد پرداخت.

-          کاوشگر دنباله دار نوکلئوس، به بررسی و مطالعه تحولات دنباله دار خواهد پرداخت و با فرود های متعدد بر روی دنباله دار وبررسی روند تغییرات آن در طی نزدیک شدن به خورشید، به مطالعه آن خواهد پرداخت.

به هرحال در سال 2012 یکی از این پروژه های عظیم انتخاب خواهند شد، و دید ما را به ساختار و منشا منظومه شمسی پرشکوهمان خواهد نمود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد