زندگی پرستاره من

دریچه ای کوچک به جهانی بزرگ

زندگی پرستاره من

دریچه ای کوچک به جهانی بزرگ

در 21 دسامبر 2012 چه اتفاقی می افتد؟

 

 

عکسی که در بالا مشاهده میکنید یک کتیبه از تقویم طولانی اقوام مایاست.

واقعه سال 2012 شامل محدوده ای از اعتقادات آخرت شناسی است که در آن تعدادی از اتفاقات بزرگ و تاثیرگذار در 21 دسامبر 2012 پدیدار میشوند که بدان پایان چرخه زندگی 5125ساله تقویم مایاها نیز گقته میشود.بسیاری از رویه های نجومی و فرمولهای مبحث اعداد رمزی، که به این تاریخ مربوط هستند نیز ارائه شده اند اما هیچکدام از آنها توسط جریانهای اصلی علمی و پژوهشی  پذیرفته نشده اند.

مبحثی جدید از این دگرگونی، اثبات میکند که در طول زمان، زمین و ساکنان آن ممکن است دستخوش یک دگرگونی فیزیکی یا روحی گردند و سال 2012 ممکن است ابتدای این دگرگونی باشد. بقیه معتقدند که 2012 به عنوان پایان جهان و یا عاقبتی مشابه رقم خورده است.

 

 

 

سناریو هایی که برای پایان جهان ارائه شده اند شامل برخورد زمین با سیاره یا سیارکی در حال عبور(که اغلب به آن "نیبیرو"(Nibiru) گفته میشود) یا خورده شدن آن توسط یک سیاه چاله و یا ورود به دوران ماکزیمم بعدی خورشید، میباشند.

 

در برخی پیش‌گویی‌ها پیرامون محشر 2012 گفته شده که زمین به واسطه برخورد یک شهاب‌سنگ دچار جابجایی قطب‌ها می‌شود، یا زمین در اثر پدیده‌ای نادر 27هزار سال‌نوری را یک‌شبه طی می‌کند و در مرکز کهکشان راه شیری قرار می‌گیرد؛ و یا داخل زمین به دلیل تشعشعات شدید خورشیدی ناپایدار می‌شود و به مکانی ناامن برای ساکنانش تبدیل می‌شود!

جابجایی قطب‌ها این‌گونه رخ می‌دهد که پوسته و گوشته زمین ناگهان جابجا می‌شوند و با گردش به دور هسته بیرونی زمین، شهرهای ویران را به قعر خود فرو می‌برند.

آدام مالوف، یکی از زمین‌شناسان دانشگاه پرینستون روی پیش‌گویی جابجایی قطب‌ها مطالعه کرده و این ایده نابودی 2012 را به چالش کشیده است. به گفته وی، شواهد مربوط به مغناطیس سنگ‌ها دال بر این است که قاره‌های زمین در گذشته چنین نوآرایی شدیدی را تجربه کرده‌اند ولی این فرآیندی میلیون‌ها سال به طول انجامیده و آن‌قدر آهسته اتفاق افتاده که انسان نمی‌تواند چنین چیزی را درک کند.

 

 

 

پژوهشگران از نظامهای علمی متفاوت، این ایده را که در آن یک فاجعه در سال 2012 اتفاق می افتد را رد کرده اند، و اظهار میکنند که پیشبینی محشر قریب الوقوع نه در محاسبات مایاهای باستان و نه در علم معاصر دیده نشده است. دانش پژوهانی که بطور مستقیم مایا را مورد مطالعه قرار میدهند میگویند نظریه اینکه تقویم طولانی مایاها در 2012 به پایان میرسد نوعی اشتباه و بد نمایش دادن تاریخ مایا هاست. مایاهای امروزی، در مجموع اهمیت زیادی به تاریخ نمیدهند و منابعی که در این رابطه وجود دارند متناقش هستند.

منجمان و دانشمندان، پیشبینی های از این دست را رد کرده اند، زیرا پیشبینی چنین وقایعی از طریق رصدهای نجومی یا پیشبینی هایی که بر چنین رصدهایی استوارند، صورت میگیرند.

 

برخی رصدگران آسمان باور دارند که سال 2012، مقارنه آسمانی بی‌نظیری روی خواهد داد که برای اولین بار در 26هزار سال گذشته اتفاق می‌افتد. بر پایه این سناریو، مسیر خورشید در آسمان از نقطه‌ای می‌گذرد که قلب کهکشان راه‌شیری در آنجا قرار گرفته است.

برخی نگران آنند که نیروی گرانش خورشید و نیروهای ناشناخته و بسیار قدرتمند کهکشانی یکدیگر را تقویت کنند و  مثلا با پدید آوردن یک جابجایی قطبی یا کشاندن زمین به داخل ابرسیاه‌چاله فوق‌العاده عظیمی که در قلب کهکشانمان لانه گزیده، آخرین روز زمین را رقم بزند.

ولی واقعا آیا چنین چیزهای عجیبی اتفاق می افتد؟؟

بیایید سری به تاریخ بزنیم

 

تقویم طولانی مدت مسوها (قومی در آمریکای مرکزی) 

 

 

 

 

 

دسامبر 2012، به عنوان پایان چرخه ب-آکتون(b'ak'tun) در محاسبات طولانی مدت تقویم مسو، که قبل از ورود اروپاییان در آمریکای مرکزی استفاده میشد، شناخته میشود. ازآنجایی محاسبات طولانی مدت تقویم مسو توسط اُلمس(Olmec) ابداع شده است، این تقویم رابطه تنگاتنگی با تمدن مایاها  و تقویم مایاها دارد. سیستم نوشتاری مایاهای باستان اساسا رمز گشایی شده است، بدین معنا که بخشهایی از نوشته های آنها و نقوش آنها قبل از تجاوز اروپاییان نجات یافته اند.

در این تقویم طولانی مدت،"تاریخ صفر" را در ابتدای دوره ی جدید و انتهای دوره ی قبلی قرار میدهند، که برطبق فرمول استفاده شده، "تاریخ صفر" برای محاسبات تقویم فعلی باید 11 یا 13 آگوست سال 3114 قبل از میلاد در تقویم ارامنه باشد. تقویم طولانی مدت مایاها، علاوه بر داشتن چرخه، خطی نیز میباشد و زمان را در دسته های 20 روزه دسته بندی میکند، بنابراین هر 20 روز(kin) یک یونال (uinal) را مسازد، 18 "یونال"(360روز) یک "تون"( tun) را تشکیل میدهد، هر 20 تون یک "کاتون"(k'atun) و هر 20 کاتون(144000روز) یک "ب-آکتون"(b'ak'tun) را خواهد ساخت.

 

 

 

پس، برای مثال، تاریخ مایایی8.3.2.10.15 نشان دهنده 8 ب-آکتون، 3 آکتون،2 تون، 10 یونال و 15 روز از آغاز آفرینش میباشد. بسیاری از کتیبه های مایا نوعی انتقال به نظامهای بالاتر را در 13 ب-آکتون یا در حقیقت 5125 سال پس از تاریخ صفر، میپندارند. امروزه اکثریت، آخر ب-آکتون سیزدهم را برطبق تقویم غربی، 21 دسامبر 2012 معرفی میکنند و از اینرو 23دسامبر همان سال، چرخه بعدی اغاز میشود.

 

 

 

 

در سال 1957، منجم و مایاشناس "مود ورکستر ماکمسون" اظهار داشت: "پایان دوره بزرگ یعنی 13ب-آکتون،اهمیت بسیاری برای مایاها داشته است". انسان شناس معروف "مونرو اس.ادمونسون"  اضافه نمود که: "اینگونه که پیداست تقویم مایاها، بوسیله یک پیشبینی نجومی بزرگ مقیاس تهییج شده است". در سال1966، "میشل د.کوء"، بصورت مصمم تری اینگونه به دفاع از مایا ها پرداخت: "نظریه ای وجود دارد که طبق آن مبارزه نهایی میان نیکی و بدی در قیامت، بر افراد فاسد و منحط جهان و تمامی آفرینش در آخرین روز ب-آکتان13 غلبه میکند. بنابراین کیهان حال حاضر ما در دسامبر 2012 هنگامی که چرخه بزرگ کامل شد، نابود میشود."

مکاشفات "کوء" در اوایل دهه 1990 توسط دیگر محققان قابل پذیرش بود ولی برخلاف آنها محققان بعدی، این نظریه رد کرده اند. آنها اینگونه اظهار داشتند که از آنجایی که به احتمال قریب به یقین، پایان ب-آکتون 13، دلیلی برای جشن و پایکوبی بوده است، از اینرو، پایان عالم در این تاریخ امکان پذیر نیست. محقق مایا شناس، "مارک ون استون" میگوید:" چیزی در پیشگویی های مایاها یا مسوها دیده نمیشود که یک اتفاق بزرگ یا تغییر اساسی  را در سال 2012 پیشگویی کند." همچنین وی اظهار میدارد که:" تصور اینکه یک "دوره بزرگ" روزی به پایان برسد، یک ابداع جدید است و با عقل نیز سازگار نیست." محققان مایا شناس، لیندا اسشل و دیوید فریدل در اولین تحقیقات خود در 1990، با استدلال به مطالعات خود، گفتند: قوم مایا، هرگز این تاریخ را به عنوان پایان حیات رقم نزده اند، زیرا در پیشگویی آنها، اتفاقاتی پس از این تاریخ نیز وجود دارد."

در هر حال این حرف و حدیث ها تا 21 دسامبر 2012 ادامه خواهد داشت. امیدوارم در 22 دسامبر 2012 مطلبی شوخ طبعانه در مورد این روز پر هیاهو برای شما بنویسم و همگی به این همه دلهوره بی اساس بخندیم.

 

تدوین و ترجمه: رضا طامهری

نظرات 25 + ارسال نظر
ترلان پنج‌شنبه 5 خرداد 1390 ساعت 09:30 ق.ظ

چه جالب

سونیا جمعه 9 تیر 1391 ساعت 11:26 ق.ظ http://sonya75m6n.blogfa.com

سلام دوست عزیز از مطالبی خوبی که گذاشتی خیلی خوشم اومده متشکرم راستی به نظر من اصلا هیچ فرقی نمی کنه نهایتش اینه که همون بمیریم. در ضمن مرگ اگه دست جمعی باشه لذتش بیش تره. اگه هم عمرمون به دنیا بود چند سال بعدش یه شایعه ی دیگه درباره آخر جهان می سازن و ما رو در گیر خود شون می کنن
به امید آرزو های خوب برای شما

محمدرضا شنبه 20 آبان 1391 ساعت 09:49 ق.ظ

به نظرم مطلب خیلی خوبی بود.فقط اگه میتونی یه تحلیلی روش کن و ببین به مسائل فراماسونی ربطش میشه داد یا نه.

سلام محمد رضای گرامی
نظر لطف شماست
راستش خیلی ها سعی میکنند بخاطر شخص داموس این قضیه رو به لابی های فراماسونی ربطش بدهند ولی من هرچی بیشتر علمی به این قضه از دید به منجم نگاه میکنم بیشتر خنده دار میشه چه برسه به اینکه بخوایم اونو فسلفی سیاسیش بکنیم
ولی بهرحال 21دسامبر 2012 داره میاد و فعلا داریم اثرات طوفانهای خورشیدی رو روی آنتن ها و ماهواره های تلوزیونی میبینیم
آسمون دلتون پرستاره

علی دوشنبه 6 آذر 1391 ساعت 01:57 ب.ظ http://www.khaf-erfan6.blogfa.com

مطالبت جالب بود
ولی قالبت یک مشکلی داره حرف اول بعضی کلمه ها دیده نمی شود
به وبلاگ منم سربزن

planet x سه‌شنبه 7 آذر 1391 ساعت 05:27 ب.ظ

khaheshan arajif tavile mardom nade vaghti dar morede ye chizi nemidoni alaki az khodet tez nade

دوست گرامی من یک منجمم و به حرف چند نفر عامی چیزی را قبول نمیکنم و همواره بر اساس علم حرف هایم را عنوان نموده ام و البته برای تمامی حرفهایی که در این مقاله عنوان کردم مدرک و منبع دارم.
اگر شما مراجع بزرگ علمی دنیا را قبول ندارید میتوانید تا تاریخ موعود صبر کنیدبا هم به اراجیف عامی میخندیم
آسمون دلتون پرستاره

مرسا جمعه 10 آذر 1391 ساعت 12:13 ق.ظ

مرسییییییییییییییییییی
خیلی قشنگ بود
معلوم بود خودتون نوشتید.... اخه من تقریبا همه مطالب درمورد دسامبر 2012 رو خوندم ولی هیچکدوم بیشتر از این به دلم نشت
فداتون

زنده باشین
البته تمامی مطالب این وبلاگ نوشته های و ترجمه های خودمه و کپی پیست نیست

مرفاوی جمعه 10 آذر 1391 ساعت 12:16 ق.ظ

قشنگ بود
واقعا مرسی که مردم رو از جهل بیرون میاری

مادر طبیعت جمعه 10 آذر 1391 ساعت 12:17 ق.ظ

زیبا بود...
کاش مادر طبیعت هم بشنوه و خوش حال بشه

فاطمه یکشنبه 12 آذر 1391 ساعت 06:49 ق.ظ http://lantern.persianblog.ir

نمی دونم بگم می ترسم مسخرم می کنید یا همدردی می کنید. اما اگه یه درصد قرار باشه دنیا تموم شه...
اصلاٌ آماده ی بازجویی نیستم....

سلام دوست گرامی
کسی بازجویی نمیکنه
اخه تو علم اخلاق بازجویی وجود نداره و من هم لااقل ادای ادمهای علم مدار رو میتونم دربیارم ک
برخی حرفها به قدری مسخره هستند که ادم روش نمیشه حتی به زبون بیاره
تو دنیای نجوم هم قضیه دسامبر 2012 رو یه مسخره و یه دلیل واسه خندیدن میدونیم
اخه هیج های کار درست در نمیاد...
ما به این شایعات میگیم خرافات نجومی
یعنی خرافه های که از علم نجوم وبا سوء استفاده از جهل مردم به راه میفته
همین چند هفته پیش یه ادم خوشگلی درس خوندن واسه کنکورو گذاشته بود کنار که حالا که داریم میمیریم واسه چی درس بخونم!!! سه ساعت وقتمو گرفت اخرشم نمیدونم تونستم مجابش کنم یا نه!!!
مطمئن باشید حتی یه درصدم پیش نمیاد

پروانه چهارشنبه 15 آذر 1391 ساعت 07:57 ق.ظ

سلام دوست عزیز.
راستشو بخوای من خیلی به این حرفها گوش نمیدم اما اگه بگم نمیترسم دروغ گفتم.
هم باور ندارم هم ترسیدم
اما همیشه سعی کردم به ترسم غلبه کنم
این روزها تا هوا ابری میشه، بارون شدید میاد، یا صبح وقتی ساعت 7 هوا تاریکه از گوشه و کنار میشنوی که ای وای دیدید مستر داموس درست گفته...
فکر کنم اگه به گذشته برگردن و سالها و سالهای قبل رو ببینن یادشون میفته که زمستان نزدیک است و هوای ابری و مه باعث تاریکی ساعت 7 صبح میشه. ای کاش رسانه ها بیشتر مردم را آگاه میکردند. هر چند گاهی اونقدر دروغ تحویل مردم میدن که مردم هم دیگه حرفهاشونو باور ندارن.
موفق باشید.

ارسلان چهارشنبه 15 آذر 1391 ساعت 11:48 ق.ظ

ما که از اولشم خندیدیم به این حرفا!!!!!!!!!!!!
خوب یادمه سال 2000رم میگفتن آخر دنیاست!

مایا جمعه 17 آذر 1391 ساعت 01:55 ق.ظ

مرسی از ترجمتون ناسا که چپ و راست همه بحثهای اخیر 2012 رو رد کرده . به هر حال به نظر من بدترین فاجعه هم رخ بده برای روزگار امروز و آدماش اتفاق خوبیه .

یا علی ...

جـــودی ابوتـ شنبه 18 آذر 1391 ساعت 02:45 ب.ظ http://alone-girl-in-rain15.blogfa.com/

اگه شانس ماس که برعکس میشه !
ای خدا کاش زودتر این21 دسامبر میومد !
میگن 21 دسامبر 2012 برعکس میشه ینی 6 سال دیگ این اتفاق میوفته !!!!
هر سایتی یه چی نوشته !

محجوبه یکشنبه 19 آذر 1391 ساعت 03:20 ب.ظ

خیلی دوست دارم حق با شما باشه و 22 دسامبر بیایم و به این فکرایی که تو سرمون بود بخندیم ولی نمیشه منکر این شد که نترسیدیم
همه جا الان حرف اون روزه هر کاریم کنیم نمیتونیم ازش دورشیم
واقعا ترسناکه

ماریای مسیحی دوشنبه 20 آذر 1391 ساعت 10:28 ق.ظ http://maria2masihi

سلام
باورتون نمیشه اگ بگم سه شبه خواب ندارم
میترسم
از مردن
از جهنمی ک اسه خودم رقم زدم
هی میگم وجود نداره
اما چرا دروغ فک میکنم دارم خودمو گول میزنم
روز20دسامبر ما داریم میریم شمال با دوستای خوبم
از تو آب مردن میترسم
اما از طرفی هم اگ واقعی باشه کنار دوستام مردن را ترجیح میدم تا تنهایی مردنو
کاش وجود نداته باشه نذر میکنم روز کریسمس
بیاین دعا کنیم نمیریم
من میترسم

sogand سه‌شنبه 21 آذر 1391 ساعت 09:45 ب.ظ

hih che bahal bod khosham omad ye soal raste k migan chon in etefagh toye mahe dey hast dey mahia mimiran????????????????khaheshan j mano bedin vasam moheme

سلام دوست گرامی
در وهله اول که این اتفاق بیشتر یه جکه تا واقعیت
و در وهله دوم آخه چرا باید دی ماهیا بمیرن!!!! تازه اگه اینجور بخایم بگیم که تو ماه دسامبرم اتفاق میفته و باید همه متولدین دسامبرم بمیرن از طرفی تو ماه صفر هم اتفاق میفته و کل صفری ها هم بمیرن
اینجور که شما میگین از دم همه باید بمیرن!!!! :d

یه نظر بده پنج‌شنبه 23 آذر 1391 ساعت 10:55 ب.ظ

با سلام.
نظرا رو که خوندم ، دوستان فقط از یه وجه قضیه رو نگاه کردن ، گفتم شاید اگه من هم نظر خودم رو بدم ، بد نباشه...
اصل قضیه اینه که حداقل ما ایرونی ها - اونایی که شیعه هستن - نباید به این وقایع ایمان داشته باشیم یا ازشون بترسیم ، چرا؟

چون که طبق چیزی که دین مون - اسلام - بهمون یاد داده ، دنیا با آخرت تموم میشه و قبل از آخرت هم بحث قیام امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و بحث رجعت پیش میاد که خودش چندین و چند سال طول می کشه.

بنابراین دوستانی که مسلمونن ، فکر نکنم خیلی لازم باشه که از این چیزا بترسن....

بالاخره ، خدا بهتر می دونه یا بهترین منجم های دنیا؟

وبلاگ پرمحتوایی دارید ، متشکرم
موفق باشید
با تشکر.
O.E

zienab شنبه 25 آذر 1391 ساعت 03:23 ب.ظ http://zienab414.com

شما که مهندسین دیگه چرا برا یه آدم تحصیل کرده زشته همه این ها دروغه چون هیچ کس نمیدونه امام زمان کی ظهور میکند به من هم بسر

دوست گرامی سلام
معاذابالله
من کی از امام زمان(عج) حرف به میون اوردم اخه! من اتفاق رو کاملا با دلایل علمی زیر سوال بردم و کاری با مائل دینی نداشتم چون علمشو ندارم
بهرحال این اتفاق به قدرکافی مسخره هست و میشه با دلایل ساده علمی نابودش کرد

s.naderi یکشنبه 26 آذر 1391 ساعت 09:03 ب.ظ

بنظر من هم علم انسان در مقابل علم خدا نسبی هستش
اگه قرار باشه ماها ازین اتفاقات با خبر باشیم که زبونم لال پس خدا هیچ کارست
ممنون از مطالب خوبتون

هستی چهارشنبه 29 آذر 1391 ساعت 08:48 ب.ظ http://http:/hastinasri@yahoo.com

سلام مرسی مطالب قشنگی بود ولی نمیدونم چرا مردم این دوره زمونه انقد سادن وهر اراجیفی رو باورمیکنن.مسلما اونایی که این شایعاتوپخش کردن هدفی جز تضعیف روحیه مردم ندارن.............................اگه آخر دنیاست پس تکلیف حضرت عیسی وامام زمان چی میشه؟؟؟؟؟!!!!..........بازم مرسی.بای

مجید پنج‌شنبه 30 آذر 1391 ساعت 01:35 ب.ظ

امروز 20 دسامبره امشب شب یلداست . . . . . . خوشحال میشم دنیا تموم شه ولی میدونم این یه دروغ بزرگه چون تاریخ پایان دنیا رو فقط خدا میدونه این حرفا همش کشکه ولی این مباحثات قبلش خنده داره آقا رضا بعدش دیگه خز میشه . . . .

mona پنج‌شنبه 30 آذر 1391 ساعت 05:40 ب.ظ

man shak daram!man migam shayeast!

ناشناس جمعه 1 دی 1391 ساعت 03:39 ق.ظ

خداشفات بده شیطان پرست

وا
چه ربطی داشت آخه
یهو ربط میدین به شیطان پرستی!
اولا که من میگم نمیشه با صدتا دلیل
معلومه انقد به خودتون فرصت خوندن ندادید و همینجوری گفتید بذا یه تیکه حواله فلانی کنه
البته با دعاتون موافقم
خدا شفام بده

فاطمه جمعه 1 دی 1391 ساعت 03:23 ب.ظ http://www.deltangeroozegar.blogfa.com

سلام.خوبین؟؟؟
مطالبو خوندم.جالب بودن
نظر بقیه رو هم خوندم.
اما فعلا که الان دقیقا ۲۱ دسامبره و هیچ اتفاقی نیفتاده.
من که اصلا به این چیزا اعتقاد ندارم.
پس ترسیم نباید داشته باشم.
فقط بعضی اوقات با دوستام به شوخی میگیم که امروز قراره بمیریم.
اما کلا دستتون درد نکنه.خیلی خوب بود
خوشحال میشم به منم سر بزنین

فاطمه یکشنبه 3 دی 1391 ساعت 12:08 ق.ظ http://www.deltangeroozegar.blogfa.com

سلام
و امروز ۲۲دسامبره و مانابود نشدیم.
مگه قرار نبود یه متن خنده دار بذارین؟؟؟هان؟؟؟
دیدین گفتم نباید ترسید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد